نرم افزارهای واژه پرداز متن باز

بازدید: 286 بازدید

درباره نرم­ افزارهای واژه پرداز متن باز تحقیق کنید.

واژه‌پرداز نرم‌افزاری است كه براي ايجاد اسنادی مانند؛ کتاب، مقاله، نامه،‌ آگهی، گزارش، بروشور و غيره به كار مي‌رود. پرطرفدارترين واژه‌پرداز، Microsoft Word  مي‌باشد. اين نرم‌افزار بخشی از مجموعه‌ي Microsoft Office  است كه برای هر دو سيستم‌عامل ويندوز و مك ارائه شده است.

نرم افزار متن باز یا منبع باز به نرم افزاری اطلاق می‌شود که کد منبع (source code) آن توسط هر کسی قابل بازبینی، بررسی، ویرایش و توسعه است. یعنی برنامه‌نویسان رایانه می توانند با دستکاری و ایجاد تغییر در بخشی از نرم‌افزار یا برنامه عملکرد آن را تغییر دهند. برنامه‌نویسان رایانه که به کد منبع نرم‌افزار دسترسی دارند، می­ توانند اشکالات آن را رفع و یا ویژگی‌های جدیدی نیز به آن اضافه نمایند تا عملکردی بهتری داشته باشد.

بسته نرم‌افزاری اُپن آفیس  (OpenOffice.org)، مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای اداری است که در سیستم‌عامل‌های گوناگونی مانند مایکروسافت ویندوز، گنو/لینوکس، مک اواس و سولاریس در دسترس است. این مجموعه رقیب مهمی برای برنامه‌های آفیس شرکت مایکروسافت شمرده شده و با قالب پرونده‌های آفیس مایکروسافت نیز سازگار است. اپن آفیس یک نرم‌افزار آزاد است که تحت مجوز ال‌جی‌پی‌ال منتشر می‌شود. این برنامه را شرکت اوراکل و شرکت‌های نرم‌افزاری دیگر با کمک جامعهٔ علاقه‌مندان توسعه می‌دهند

 

ادامه مطلب