چگونه می توان یک OU را حذف کرد

بازدید: 225 بازدید

برای سازماندهی اشیا در محدوده یک دامنه، واحد سازمانی (Organization Unit) ایجاد می‌کنند که یک گروه مدیریتی است و می‌تواند شامل اشیایی از قبیل حساب کاربری، رایانه، چاپگر و … باشد. به واحد سازمانی به اختصار OU می‌گویند.

بعد از پیکربندی DC ابزارهایی برای مدیریت Domain و اشیا آن نصب می‌شوند. از جمله این ابزارها، ابزارهای مدیریتی Active Directory Users and Computers است که برای مدیریت اشیا و حساب‌ها به کار می‌رود.

به دلیل اینکه در هنگام ایجاد OU گزینه Protect container from accidental deletion انتخاب شده است، در حالت عادی نمی­توان OU را حذف کرد. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • از منوی view ابزار مدیریتی Active Directory users and computer گزینه Advanced features را انتخاب کنید تا ویژگی­‌های پیشرفته در اختیار شما قرار گیرد.
  • روی OU­ ای که می­‌خواهید آن را حذف کنید راست کلیک کنید و از منوی ظاهر شده گزینه properties را انتخاب کنید تا پنجره properties این OU ظاهر شود.
  • از پنجره properties برگه object را انتخاب کنید و گزینه Protect object from accidental deletion را از حالت انتخاب خارج کنید. سپس روی OK کلیک کنید. مانند شکل زیر.

چگونه می توان ou را حذف کند

ادامه مطلب