نمونه سوال نصب و نگهداری تجهیزات شبکه و سخت افزار

بازدید: 246 بازدید

به مجموعه‌ دو یا چند رایانه که از طریق رسانه‌های ارتباطی با یکدیگر در ارتباط هستند و می‌توانند منابع خود را در اختیار سایر رایانه‌های موجود قرار دهند، «شبکه» می‌گویند. این منابع می‌تواند سخت افزاری مثل پرینتر، هارد و … یا نرم افزاری مثل فایل، برنامه و … باشد.

شبکه‌های کامپیوتری زندگی انسان‌ها را تغییر داده است. مردم می‌توانند از داخل خانه در حالی که روی مبل راحتی نشسته‌اند و مراقب کودکان خود هستند ، همزمان کارهای مربوط به شغل و یا تجارت خود را انجام دهند. شرکت‌ها می‌توانند کنفرانس ویدئویی با یکدیگر برقرار کنند و نرم افزارهای خود را به اشتراک بگذارند. شبکه‌های کامپیوتری در کنار تمامی مزایای خود ضعف‌هایی نیز دارند. هکرها به طور دائم در حال نفوذ به سیستم‌ها هستند و اطلاعات مهم شما ممکن است به سرقت برود ، شبکه‌ها ممکن است مشکلات فنی نیز داشته باشند و یا به کلی خراب شوند و از دسترس خارج گردند.

همانگونه که شبکه‌های کامپیوتری بخش بزرگی از زندگی ما را دربر گرفته‌اند ، مشاغل متخصص و مدیر در شبکه‌های کامپیوتری نیز مورد توجه و اهمیت بسیاری قرار گرفته‌اند. وقتی یک شبکه به هر دلیلی از کار می‌افتد و متوقف می‌شود ، بسیاری از کسب و کارها نیز از انجام فعالیت خود باز می‌مانند تا زمانی که آن شبکه دوباره به کار افتد. بررسی مشکلات به وجود آمده در شبکه و برطرف کردن آن ، فعالیت شماره یک و کلیدی ترین وظیفه یک کارشناس شبکه است.

درس «نصب و نگهداری تجهیزات شبکه و سخت افزار» یکی از دروس خوشه شایستگی‌های فنی رشته شبکه و نرم‌افزار است، که برای هنرجویان  سال دوازدهم  در نظر گرفته شده است.

این پست به مرور زمان به روز می‌شود و نمونه سوالات مربوط به درس نصب و نگهداری تجهیزات شبکه و سخت افزار در آن قرار می‌گیرد.

نمونه سوال پودمان اول هنرستان فرهنگیان

نمونه سوال پودمان اول هنرستان نمونه دولتی علامه جعفری

نمونه سوال پودمان دوم هنرستان نمونه دولتی علامه جعفری

نمونه سوال پودمان سوم شهرستان گرگان هنرستان بعثت

نمونه سوال پودمان سوم منطقه مسجد سلیمان هنرستان بعثت

نمونه سوال پودمان چهارم هنرستان نمونه دولتی علامه جعفری

نمونه سوال پودمان پنجم هنرستان نمونه دولتی علامه جعفری

 

 

ادامه مطلب